Στο τραπέζι η επιστροφή Ελλήνων διαιτητών στα ντέρμπι: Τι συζητήθηκε στην Ε.Ε. της ΕΠΟ
Με δύο σημαντικά ζητήματα στην ατζέντα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση της Επιτροπής Επαγγελματικού Ποδοσφαίρου της ΕΠΟ, καθώς συζητήθηκαν τόσο η προοπτική επιστροφής των Ελλήνων διαιτητών στα ντέρμπι της Super League όσο και οι αλλαγές που θα ισχύσουν στον τελικό του Super Cup ανάμεσα σε ΑΕΚ και ΟΦΗ.
Το θέμα της διαιτησίας βρέθηκε στο επίκεντρο της συζήτησης, με τον πρόεδρο της ΕΠΟ, Μάκη Γκαγκάτση, να τάσσεται υπέρ της επιστροφής των Ελλήνων ρέφερι στα μεγάλα παιχνίδια του πρωταθλήματος, διατηρώντας παράλληλα την παρουσία ξένων διαιτητών στο VAR.
«Ακόμη και με ξένους διαιτητές, ακόμη και όταν πρόκειται για ελίτ ονόματα, η τοξικότητα δεν έχει εξαλειφθεί», ήταν το βασικό επιχείρημα που ανέπτυξε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, υπογραμμίζοντας την ανάγκη να ανοίξει εκ νέου η συζήτηση για τον ρόλο των Ελλήνων διαιτητών στα ντέρμπι.
Από την πλευρά του Ολυμπιακού, ο αντιπρόεδρος της ΠΑΕ, Κώστας Καραπαπάς, άσκησε κριτική στο υφιστάμενο καθεστώς, επισημαίνοντας ότι οι ξένοι διαιτητές δεν λογοδοτούν ουσιαστικά για τα λάθη τους, ενώ ανάλογη ήταν και η τοποθέτηση του εκπροσώπου του Παναθηναϊκού, Λεωνίδα Μπουτσικάρη, ο οποίος ζήτησε να υπάρξει σαφές πλάνο και χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή της όποιας αλλαγής.
Αντίθετα, οι εκπρόσωποι της ΑΕΚ και του ΠΑΟΚ δεν πήραν θέση επί της ουσίας, με το θέμα να παραπέμπεται στην επόμενη συνεδρίαση, όταν και αναμένεται να παρουσιαστεί η αναλυτική έκθεση του Στεφάν Λανουά, προτού ληφθούν οι τελικές αποφάσεις.
Υποχρεωτικά δύο νεαροί Έλληνες στο Super Cup
Την ίδια στιγμή, η Επιτροπή προχώρησε και σε μία σημαντική απόφαση ενόψει του τελικού του Super Cup, όπου η πρωταθλήτρια ΑΕΚ θα αντιμετωπίσει τον Κυπελλούχο ΟΦΗ στις 12 Αυγούστου.
Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε πως οι δύο ομάδες θα είναι υποχρεωμένες να ξεκινήσουν την αναμέτρηση με δύο Έλληνες ποδοσφαιριστές γεννημένους από το 2004 και μετά στην αρχική ενδεκάδα. Πρόκειται για μία κίνηση που εντάσσεται στη γενικότερη προσπάθεια της ΕΠΟ για μεγαλύτερη αξιοποίηση και ανάδειξη νεαρών Ελλήνων ποδοσφαιριστών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι την περσινή αγωνιστική περίοδο η αντίστοιχη πρόβλεψη αφορούσε την παρουσία ενός μόνο νεαρού ποδοσφαιριστή στην αρχική σύνθεση, με τη νέα ρύθμιση να αυξάνει τον αριθμό σε δύο, ακολουθώντας το μοντέλο που εφαρμόζεται ήδη στο Κύπελλο Ελλάδας.
Οι αποφάσεις που αφορούν τόσο τη διαιτησία όσο και τη συμμετοχή των νεαρών ποδοσφαιριστών αναμένεται να απασχολήσουν έντονα το ελληνικό ποδόσφαιρο το προσεχές διάστημα, καθώς πρόκειται για ζητήματα που επηρεάζουν άμεσα τη λειτουργία και την εικόνα των εγχώριων διοργανώσεων.