Μουντιάλ 2026: Η τελευταία αγωνιστική των ομίλων φέρνει βολικές ισοπαλίες
Η δεύτερη αγωνιστική των ομίλων του Μουντιάλ, πλησιάζει στο τέλος της, με μόλις δύο ομίλους να εκκρεμούν για την ολοκλήρωσή της! Στους περισσότερους, υπάρχει ήδη διαμορφωμένη κατάσταση με τουλάχιστον μία ομάδα να έχει εξασφαλίσει την πρόκρισή της στα νοκ άουτ! Σε αρκετές περιπτώσεις όμως, όλα είναι ανοιχτά και θα κριθούν στην τρίτη και τελευταία «στροφή» των ομίλων! Η «μάχη» για τους οκτώ καλύτερους τρίτους, αναμένεται να κριθεί στο «νήμα», με κάθε γκολ και κάθε κίτρινη κάρτα να μετράει, σε πιθανή ισοβαθμία!
Οι πιθανές ισοβαθμίες
Σύμφωνα με το Football Meets Data, οι τέσσερις βαθμοί εξασφαλίζουν την πρόκριση σε όποια ομάδα τερματίσει τρίτη, ανεξαρτήτως της διαφοράς τερμάτων της, καθώς οι υπολογισμοί δίνουν σχεδόν 99% πιθανότητες, ακόμα και με -3. Στην περίπτωση των τριών βαθμών, η κατάσταση περιπλέκεται και η διαφορά τερμάτων κρίνει ουσιαστικά τα πάντα. Σε δύο από τους 10 ομίλους της διοργάνωσης, στους οποίους έχει ολοκληρωθεί η δεύτερη αγωνιστική, υπάρχουν δύο ομάδες που ισοβαθμούν στους τρεις βαθμούς και αναμετρώνται στην τελευταία «στροφή». Ο λόγος για τις Αυστραλία - Παραγουάη και Αυστρία - Αλγερία. Η συνθήκη που διαμορφώνεται είναι ιδιαίτερη, καθώς με ενδεχόμενη ισοπαλία και στις δύο περιπτώσεις, αμφότερες οι ομάδες θα φτάσουν τους τέσσερις βαθμούς. Αυστραλία και Αυστρία αντίστοιχα, θα τερματίσουν στη δεύτερη θέση, λόγω καλύτερης διαφοράς τερμάτων, ενώ Παραγουάη και Αλγερία στην τρίτη θέση. Με τέσσερις βαθμούς, Αλγερία και Παραγουάη θα βρίσκονται εκτός συγκλονιστικού απροόπτου στους οκτώ καλύτερους τρίτους και θα πάρουν το εισιτήριο για τα νοκ άουτ του Μουντιάλ, χωρίς να εξαρτώνται από τα αποτελέσματα των άλλων ομίλων, ενώ αν ηττηθούν, ακόμα και με ένα γκολ διαφορά, τότε θα μπλέξουν για τα καλά.
Ο παραλληλισμός με το Euro 2024
Σε μια παρόμοια κατάσταση είχαν βρεθεί Σλοβακία και Ρουμανία, στο Euro 2024. Στον 5ο όμιλο της διοργάνωσης, μετά από δύο αγωνιστικές, υπήρχε τετραπλή (!) ισοβαθμία στους τρεις βαθμούς και το 0-0 στο Ουκρανία-Βέλγιο, έκανε τα πράγματα πολύ απλά. Σλοβακία και Ρουμανία, γνώριζαν ότι με ισοπαλία στη μεταξύ τους αναμέτρηση θα προκρίνονταν και οι δύο στους «16», καθώς στην τετραπλή ισοβαθμία, οι μεν θα τερμάτιζαν ως μία από τις τέσσερις καλύτερες τρίτες και οι δε, ως πρώτοι στον όμιλο. Αν υπήρχε νικητής στο παιχνίδι αυτό, θα έμενε εκτός διοργάνωσης, με το τελικό 1-1, να δίνει και στους δύο το εισιτήριο για τα νοκ άουτ. Το εν λόγω αποτέλεσμα βέβαια, είχε προκαλέσει αρκετές αντιδράσεις, με αρκετούς να κατηγορούν τις δύο ομάδες, ότι δεν προσπάθησαν ιδιαίτερα για τη νίκη και συμβιβάστηκαν χωρίς ρίσκα, γνωρίζοντας ότι η ισοπαλία είναι βολική. Η Ουκρανία ήταν η ομάδα που έμεινε εκτός με τέσσερις βαθμούς, έχοντας τη χειρότερη διαφορά τερμάτων, με το Βέλγιο να τερματίζει δεύτερο.